سیاسی

روابط‌عمومی‌ها باید ترجمان مطالبات مردم باشند

به گزارش جمهور آنلاین، از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، فاطمه مهاجرانی صبح امروز در گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کشور که با حضور الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و محمد گلزاری دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در موزه ملی ایران برگزار شد، ساختن روایت برای تصویر‌سازی مردم را یکی از چالش‌های روابط عمومی‌ها عنوان و اظهار کرد: روابط عمومی‌ها باید کارشان این باشد که بتوانند روایت منسجم بسازند.

وی ادامه داد: ساختن روایت منسجم وقتی که دستگاه‌های ما هر کدام کار تخصصی خود را انجام می‌دهند و بعضا به خاطر تفاوت در اهداف جزء متحد با هم نیستند، دشوار است. این امر جزء چالش‌های روابط عمومی‌ها است. آن‌چه جامعه از روابط عمومی‌ها انتظار دارد؛ به تصویر کشیدن روایتی است از آنچه در درون سازمان‌ها در راستای رفع نیازهای مردم محقق می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه چند گره از مشکل مردم باز شود برای مردم مهم است، توضیح داد: روابط عمومی‌ها باید ترجمان عملیات سازمان برای آنچه مردم می‌خواهند فهم کنند و ترجمان مطالبات مردم برای اقدام سازمان‌ها باشند. شاید از همین جهت است که می‌گویند روابط عمومی‌ها چشم و گوش سازمان‌ها هستند.

مهاجرانی افزود: جامعه انتظار دارد روابط عمومی روایتی از واقعیت را بسازد؛ نه عددسازی و داستان‌سرایی کند و غیرواقع بگوید. برای اینکه روابط عمومی‌ جا در دل مردم باز کند باید گفتار صادقانه داشته باشد. صدق گفتار و رفتار مهم است و این یکی از چالش‌های شما است.

نوشته روابط‌عمومی‌ها باید ترجمان مطالبات مردم باشند اولین بار در جمهورآنلاین. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا