خصوصیسازی واقعی چگونه بهمن موتور را به سوددهی رساند؟
در مدت ۸ سال فعالیت بهمن بعنوان یک شرکت خصوصی واقعی، تعداد کارکنان این شرکت با افزایش ۲۰۰ درصدی به بیش از ۷۳۰۰ نفر رسیده و به جایگاه ۴۶ مین شرکت اشتغالزای ایران ارتقا یافته است.
اتکا به سهامداران حرفهای و خصوصیسازی اصولی در بهمن موتور، منجر تحقق تولید با کیفیت و افزایش راندمان شده است، به گونه ای که این شرکت به سوددهی واقعی رسیده است.دامنه فعالیت گروه بهمن از تنها تهران به استانهای قزوین، آذربایجان شرقی و مرکزی، توسعه یافته و مساحت کارخانهجات این گروه از ۲۵ هکتار به بیش از ۱۶۳ هکتار افزایش یافته است.
میزان تولید این گروه نیز در فاصله یکسال، ۲۲ درصد افزایش یافته و امروزه گروه بهمن تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه در سال را دنبال میکند.
مدیریت خصوصی، جسارت در نوآوری و مشتری مداری را در اولویت برنامه های بهمن موتور قرار داد و امروز بهمن با راهاندازی مرکز رضایتمندی مشتری (CHC)، استانداردهای جدیدی در ارائه خدمات پس از فروش و جلب رضایت مصرف کنندگان در خودروسازی کشور تعریف کرده است. در مقابل، دو خودروساز دولتی با گرفتار شدن در دور باطل تغییر مدیران دولتی، هر روز بر زیان انباشته خود میافزایند.
دستاوردهای خصوصیسازی واقعی و اصولی در گروه بهمن میتواند به عنوان یک تجربه موفق برای ساماندهی اوضاع نابسامان غولهای زیان ده یعنی ایران خودرو و سایپا نیز به کار گرفته شود.