یادداشت

مهارت تخصصی مدیر و رضایت شغلی کارکنان

دیوار پرس، در بسیاری از مشاغل فنی، همیشه ترسی وجود دارد که اگر کسی را که دارای عملکرد فنی برتری است به مقام مدیریتی ارتقا دهند، نتیجه عکس خواهند گرفت، زیرا مهارت فنی نشان دهنده مهارت‌های ارتباطی فرد نیست. اما یک تحقیق که شامل ۳۵ هزار کارمند در ایالات متحده و انگلیس بود نشان می‌دهد که رضایت‌مندی شغلی کارمندان شدیدا تحت تاثیر میزان تخصص رئیس آنها در حوزه کار اصلی سازمان است.
محققان سه سوال می‌پرسیدند: آیا در صورت نیاز، رئیس می‌تواند کار کارمند خود را انجام دهد؟ آیا رئیس از رده‌های پایین داخل شرکت به مقام فعلی ارتقا یافته است؟ کارمندان چه رتبه‌ای به توانایی‌های فنی رئیس می‌دهند؟ آنها می‌گویند «ما دریافتیم که در صورتی که افرادی رئیس شده باشند که تخصص عمیقی در موضوع داشته باشند، کارمندان بسیار خوشحال‌تر خواهند بود»
این تحقیق به تایید این امر می‌پردازد که اگرچه هوش عاطفی و مهارت‌های سازمانی اهمیت دارند، اما تخصص فنی می‌تواند اعتباری ضروری برای یک رهبر فراهم کند. محققان می‌گویند این تحقیق نشان می‌دهد که رهبری بیمارستان‌ها باید با یک پزشک باشد و دانشگاه‌ها نیز توسط محققان برتر رهبری شوند.
همچنین داده‌ها نشان می‌دهند که داشتن یک رئیس ماهر، با اختلاف زیاد تاثیرگذارترین عامل مثبت روی رضایتمندی شغلی کارمند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا